úterý 8. ledna 2008

Windows Vista v praxi

Tak jsem si nainstaloval na MacBook Pro Windows Vista přes Boot Camp.... Prostě jsem to chtěl vyzkoušet. Já na Mac OS X přecházel zhruba v době vydání SP2 pro Windows XP, takže mám s Windows samé negativní zkušenosti. Osobně si nemyslím, že za to může Microsoft, ale výrobci hardware, potažmo dodavatelé ovladačů. A právě v tom tkví podle mne největší výhoda Mac OS X, provázanost s hardwarem.

Ale zpátky k Vistám. Nainstaloval jsem si verzi Home Premium (jaj!), potom už jen ovladače z instalačního CD Leopardu. Vše ok, jen nemůžu mít zapnuté Aero (jaká škoda), protože mi padá ovladač od Ati grafiky. Takže si musím vystačit s Basic vzhledem.


No a dostávám se k samotnému systému. Musím uznat, že oproti Windows XP je to ohromný skok kupředu, stejně tak Microsoft Office 2007 oproti verzi 03 je úplně o něčem jiném. Každý na Visty nadává, ale oproti XP vidím jen samá pozitiva. Rozhodně si myslím, že dnes už bych se možná (pokud bych Visty provozoval na nějakém hardwaru s bezchybovými ovladači) pro přechod na Mac rozhodoval podstatně déle.

Windows mám nainstalované jen týden, uvidíme za měsíc, je předčasné dělat závěry. Každopádně už to není tak špatné, a věřím, že pro firmy je kombinace Windows Vista + Office 2007 + Exchange Server + Windows Mobile 6 nenahraditelná. Ještě, že nejsem korporátní klient a mám jiná kritéria, já jsem nejšťastnější s kombinací Mac OS X Leopard + iCal + Address Book + iTunes + iPhone.

Žádné komentáře: